Zdrowe odżywianie a nawyki. Jak się zdrowo odżywiać?

Twój cel to zdrowe odżywianie? Ale co to właściwie znaczy? Można się pogubić w natłoku zaleceń żywieniowych. Jedz jajka. Ale nie jedz ich za dużo, bo zawyżysz sobie cholesterol!!! Jedz ryby bo są zdrowe, ale nie za dużo, bo są tłuste!!! A najnowsze badania nad dietą pokazują, że nasz organizm z powodu zmian trybu życia potrzebuje czegoś zupełnie innego niż nasi przodkowie. Jakie nawyki żywieniowe są dla nas zdrowe? Jak jeść zdrowo?

Czytaj dalej “Zdrowe odżywianie a nawyki. Jak się zdrowo odżywiać?”

“Przydasie” – przedmioty, które trzymam, bo jeszcze mi się (nie)przydadzą.

Każdy z nas trzyma w domu rzeczy, które przechowuje z nadzieją na powtórne wykorzystanie. Jeśli przedmiot nadaje się do użytku jest trudniej, bo czujemy, że szkoda nam go wyrzucić. W dodatku pewnie nie raz zdarzyła Ci się sytuacja, że wyrzuciłaś przedmiot a kolejnego dnia okazał się on potrzebny. Pozostał za to żal, że go nie zostawiłaś. Bo przecież akurat by się przydał! Co za pech! Gromadzimy, chomikujemy, przetrzymujemy, bo może się przydać. A w 99% się nie przydaje. I co wtedy? Których rzeczy nie warto trzymać?

Czytaj dalej ““Przydasie” – przedmioty, które trzymam, bo jeszcze mi się (nie)przydadzą.”

Jak nie marnować jedzenia? 7 błędów, przez które to robisz.

Kiedy po raz kolejny opróżniasz kosz pełen niezjedzonych resztek mówisz sobie, że to ostatni raz. Że nie będziesz już marnować jedzenia. A później wracasz do starych nawyków i w koszu ponownie ląduje połowa obiadu i niezjedzone pierogi. 1/3 naszego jedzenia ląduje na śmietniku. Większość produktów, które wrzucisz do zamrażalnika zostanie z niego wyjęta po okresie przydatnym do spożycia (więc automatycznie również wyląduje w śmieciach). Dowiedz się jakie błędy sprawiają, że tak się dzieje i przestań je marnować.

Czytaj dalej “Jak nie marnować jedzenia? 7 błędów, przez które to robisz.”

Spadek motywacji i brak chęci. Co zrobić by nie przestać ćwiczyć?

Przede wszystkim: pogódź się z tym, że zaliczysz spadek motywacji. Początki są łatwe. Kiedy podejmujemy decyzję o tym, że będziemy ćwiczyć wszystko w jednej chwili staje się banalnie proste. Znajdujemy energię, czas, motywację, widzimy efekty i czujemy się nakręceni. Z czasem jak we wszystkim, co staje się rutyną zaczynamy odczuwać spadek chęci. Nie jest to jeszcze najgorszy moment, bo efekty wciąż trzymają nas przy działaniu. Co zrobić w momencie, kiedy staną w miejscu i czujemy, że się nam najzwyczajniej w świecie nie chce?

Czytaj dalej “Spadek motywacji i brak chęci. Co zrobić by nie przestać ćwiczyć?”

Akcja-koncentracja. Jak sobie ułatwiać by realizować cele?

Koncentracja to klucz w osiąganiu celów. Każde przerwanie wykonywanej czynności sprawia, że potrzebujemy co najmniej 15 minut by do niej wrócić. Niejednokrotnie nie uzyskamy już takiego samego poziomu koncentracji jak przed przerwą a często rozproszeni mamy problem z dokończeniem zadania. Co zrobić by nie tracić koncentracji? Jak zorganizować swoje miejsce pracy i nawyki by zrealizować każde zadanie?

Czytaj dalej “Akcja-koncentracja. Jak sobie ułatwiać by realizować cele?”

Wystąpienia TED: 3 inspirujące historie, które pokazują, że można żyć prościej.

Uwielbiam wystąpienia TED za to, że zmieniają punkt widzenia. Mam dla Was coś godnego polecenia i na pewno służącego głębszej refleksji. Trzy różne i jednocześnie podobne sytuacje – projekty, których wspólnym elementem była eliminacja. Czy można żyć bez pieniędzy, papieru i niepotrzebnych zakupów? Można a efekty bywają zdumiewające. Polecam 3 filmy z konferencji TED, które zrobiły na mnie niesamowite wrażenie i które aż krzyczą o przetestowanie!

Czytaj dalej “Wystąpienia TED: 3 inspirujące historie, które pokazują, że można żyć prościej.”