#6 podcast – Wymówki: których używasz na co dzień?

Wymówki – czas się z nimi rozprawić, bo szalenie utrudniają nam życie i zwalniają z odpowiedzialności za dokonane wybory. Zawsze znajdzie się okazja do tego by dziś przełożyć zdrową aktywność na jutro. Nasz mózg boi się zmian i szuka wymówek by przekonać Cię do tego, że wcale nie chcesz się zdrowo odżywiać, ćwiczyć albo uczyć języka. Jakich sposobów używa?

7 wymówek

Gretchen Rubin w książce pt. “Lepiej. 21 strategii by osiągnąć szczęście” nazywa te wymówki furtkami – bo pozwalają nam wyjść z nawyku. Mówiłam już wcześniej, że to, co robisz codzienne ma moc, w związku z czym takie furtki są wspaniałym sposobem by przerwać zdrową czynność i już do niej nie wrócić. Bo niestety, ale powrót z takiej nieplanowanej wyprawy jest rzadko kiedy możliwy. A jaki jest sens zaczynać od nowa? Czy nie lepiej pozwolić by nawyk stał się automatyczny i ułatwiał Ci życie?

Pamiętaj, że jeśli chcesz przerwać zdrowy nawyk to najlepiej sobie tą czynność zaplanować. To tak jak w przypadku “cheat-day’a” w trakcie diety. Umawiasz się sama ze sobą, że tego jednego dnia zjesz co chcesz, bez pilnowania diety. Z ogromną rozkoszą rozplanowujesz co smacznego zjesz i tego dnia przeżywasz radość z posiłku. A następnego dnia po prostu wracasz do diety. Tak działa zaplanowane wyjście z nawyku bez szkody dla samego nawyku.

Jakie są nasze wymówki? Posłuchaj!

Listen to “Wymówki: których używasz na co dzień?” on Spreaker.

W podcaście wspominam też o:

  • Przed wybraniem nawyku upewnij się, że to Twoje cele a nie cudze – mówiłam o tym bardzo dużo w TYM PODCAŚCIE.

Co myślisz o tym odcinku? Podobał się? Niekoniecznie? Pamiętaj by się tym podzielić w komentarzu.

Dodaj komentarz